VIEW

BLOG

4 λόγοι για να τολμήσετε επανασχεδιασμό λογοτύπου + Bonus Case Study

blog-image

Γράφει η Ανθή Μπόσκου, Content Marketing & UX Expert, iframe Design Studio

Tο 90% των επιχειρήσεων που σημειώνουν μεγάλη επιτυχία επί σειρά δεκαετιών σε έναν κλάδο δυσκολεύονται να αλλάξουν ή να ανανεώσουν τον λογότυπό τους. Το λοιπό 10%, που προβαίνει χωρίς δεύτερη σκέψη σε μια τέτοιου είδους αλλαγή, χτυπιέται που δεν το τόλμησε νωρίτερα. Αυτά και άλλα πολλά μάς έχει διδάξει η εξειδίκευσή μας στο branding, rebranding και brand refreshing. Για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου, θα επικεντρωθούμε μόνο στο rebranding και, συγκεκριμένα, στον επανασχεδιασμό λογοτύπου. Ας το δούμε:

Ο επανασχεδιασμός λογοτύπου, logo redesign -για τους English terminology addicts-, συχνά, είναι μια ιδέα που «αναστατώνει», ιδίως, τις επιχειρήσεις που μετρούν δεκαετίες επιτυχίας με το ίδιο λογότυπο. Εύλογα ερωτήματα προκύπτουν όπως το «πώς να προσθέσεις ένα υλικό σε μία ήδη επιτυχημένη συνταγή;»

Στην πράξη, επανασχεδιασμός λογοτύπου είναι η σχεδιαστική αναθεώρηση ή η ευφάνταστη ανανέωση του υπάρχοντος λογοτύπου σας. Περιλαμβάνει αλλαγή στοιχείων όπως χρώμα, γραφικά, τυπογραφία και οπτική διάταξη. Το τελικό αποτέλεσμα, εάν γίνει σωστά, κουβαλά «νέο αέρα» ώστε να αντικατοπτρίζει καλύτερα την τρέχουσα ταυτότητα της εταιρείας και τις σύγχρονες τάσεις σχεδιασμού, διατηρώντας παράλληλα τη σύνδεση με την ιστορία και τις παραδόσεις του brand.

Ακόμη σας ακούγεται τρομακτικό; #HaveNoFear. Με την iFrame Design Studio, το πλέον έμπειρο Design Studio για επανασχεδιασμό λογοτύπου, #ΘαΛατρέψετεΤηνΑλλαγή. Τι παραδίδουμε; Στρατηγικά ανανεωμένα brand identities, έτοιμα να γράψουν πολλά ακόμη χρόνια επιτυχημένης ιστορίας.

Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε 4 κρίσιμους λόγους για να τολμήσετε κι εσείς αυτή την αλλαγή, ιδίως εάν είστε επιτυχημένοι και εάν τυγχάνει ακόμη…να δραστηριοποιείστε με τον πρώτο σας λογότυπο, όπως η επιχείρηση -case study- που θα αποκαλύψουμε.

acheron group redesign

4 Κρίσιμοι Λόγοι για να Επανασχεδιάσουμε το Λογότυπό σας

#1 Ένα ανανεωμένο λογότυπο είναι απαραίτητο για την εφαρμογή σύγχρονης επικοινωνιακής στρατηγικής

Όλα τριγύρω αλλάζουν…, ιδίως σε ό,τι αφορά το Μάρκετινγκ. Οι στρατηγικές και τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας ανανεώνονται διαρκώς. Το πιο απλοϊκό παράδειγμα; Πριν από 10-20-30 χρόνια, η ύπαρξη ενός δυναμικού ιστοτόπου μπορεί να μην ήταν στις προτεραιότητες… Σήμερα; Αυτονόητα απαραίτητη. Και πώς θα δημιουργήσετε έναν ιστότοπο, εάν το λογότυπό σας έχει σχεδιαστεί χωρίς να έχει ληφθεί υπόψη η εξυπηρέτηση αυτής της ανάγκης;

Case study ΑΧΕΡΩΝ: Σε αυτό το σταυροδρόμι βρεθήκαμε κατά την κατασκευή του νέου ιστοτόπου για τον όμιλο ΑΧΕΡΩΝ. Όλα κανονίστηκαν στην εντέλεια: από το UX/UI έως το κείμενο σε δύο γλώσσες. Με ένα, όμως, μικρό προβληματάκι… Το λογότυπο της επιχείρησης δεν είχε σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει ανάγκες ιστοτόπου. Για αυτόν και για πολλούς άλλους λόγους, προτείναμε επανασχεδιασμό λογοτύπου. Οι άνθρωποι του Ομίλου βρέθηκαν ακριβώς μπροστά στα διλήμματα που αναφέραμε προηγουμένως. Προς τιμήν τους, είχαν την τόλμη και την πρόνοια να μας πουν «ναι!», όταν με τα σχέδιά μας τους αποδείξαμε ότι #ΘαΛατρέψετεΤηνΑλλαγή!

#2: Μια αλλαγή στο λογότυπο δημιουργεί μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας σε συνεργάτες και πελάτες

Το άγχος κατά την αλλαγή ενός λογοτύπου που έχει «γράψει χιλιόμετρα διαδρομής» πηγάζει από σκέψεις όπως «μήπως δεν θα με αναγνωρίζουν οι πελάτες μου;» «με αυτό το λογότυπο κυκλοφορούν τα κουτιά μου, τα οχήματά μου, μήπως χάσουν την ταυτότητά τους;». Σε αυτή την αγωνία «μιλάει» έντονα το συναίσθημα και όχι η στρατηγική Μάρκετινγκ. Ξέρουμε όλοι μας ότι όταν οι πελάτες και οι συνεργάτες βλέπουν να επενδύεις και τολμάς αισθάνονται ακόμη πιο σίγουροι και πιο ασφαλείς.

Case study ΑΧΕΡΩΝ: Ακριβώς αυτή τη συζήτηση είχαμε και με τους ανθρώπους του ΑΧΕΡΩΝ. Και ήταν τιμή μας να βρεθούμε «στην ίδια σελίδα». Ήταν τιμή μας που μας εμπιστεύτηκαν τη διαδικασία επανασχεδιασμού λογοτύπου ενός ομίλου με έντονη ιστορικότητα, πανίσχυρο «παίχτη» του κλάδου αδρανών υλικών και σκυροδέματος στην Ελλάδα. Θέλει αρετή και τόλμην η αλλαγή ενός πασίγνωστου λογοτύπου…αλλά, προσυπογράφουμε: #ΘαΛατρέψετεΤηνΑλλαγή

#3: Ο επανασχεδιασμός λογοτύπου «φρεσκάρει» αυτομάτως και τα αντικείμενα στα οποία τοποθετείται

Ακόμη και να μην αλλάξετε απολύτως τίποτε σε μια συσκευασία ή σε ένα όχημα που φέρει το λογότυπό σας, εάν αντικαταστήσετε στο ίδιο αντικείμενο απλά το λογότυπο, η αλλαγή θα είναι αισθητή. Ακόμη και να μην επανασχεδιάσετε ριζικά το σύνολο της εταιρικής σας ταυτότητας ένα νέο λογότυπο θα δώσει το «σήμα» που πρέπει να πάρει το κοινό σας. Ένα λογότυπο έχει τη δύναμη να συμπαρασύρει πολλές αποφάσεις που αφορούν το brand και την στρατηγική της εικόνας του. Δηλαδη; #ΤρώγονταςΈρχεταιΗ_Όρεξη

Case study ΑΧΕΡΩΝ: Κατά τη διαδικασία της δημιουργίας των draft designs του ανανεωμένου λογοτύπου σκεφτόμασταν οχήματα, εταιρικές σημαίες, επιστολόχαρτα, δεκάδες εφαρμογές. Με ικανοποίηση οραματιζόμασταν πόσο πολύ θα «φωτίσει» αυτή η μικρή αλλαγή τη δυναμική, για παράδειγμα, του στόλου του ομίλου ΑΧΕΡΩΝ, πώς θα συνδεθεί ο έντονος δυναμισμός του «μέσα» με το «έξω». Και, ναι, κι εμείς #ΛατρέψαμεΑυτήΤηνΑλλαγή.
Και τώρα ο πιο αγαπημένος μας λόγος: εκείνος που δεν τον «πιάνει το μάτι», ο αδιόρατος

#4: Μια αλλαγή στο λογότυπο έχει τη δύναμη να παρακινήσει ολόκληρη «την επιχείρηση»

Αλλάζοντας το λογότυπο με ένα σήμα πιο «φρέσκο», δημιουργώντας μια εικόνα που δείχνει την επιχείρηση ανανεωμένη ή «μεγαλύτερη», που σηματοδοτεί μια γενναία ματιά στο «μέλλον», ανεπαίσθητα, χωρίς να κάνετε καμία άλλη ενέργεια, μπαίνετε στην ψυχολογία να εκπληρώσετε την προσδοκία της εικόνας. Χωρίς να το καταλάβετε, επιχειρηματικά, βρίσκεστε σε εγρήγορση. Προσελκύεται θετικότητα, ανανέωση και επιτυχία. Επανεκκίνηση με μία απλή κίνηση!

Case study ΑΧΕΡΩΝ: Ότι ο όμιλος ΑΧΕΡΩΝ προσφέρει τα ποιοτικότερα Αδρανή Υλικά… αλλά, επιχειρηματικά, δεν βρίσκεται ποτέ σε αδράνεια το γνωρίζουμε όλοι. Με τη βοήθεια του επανασχεδιασμού λογοτύπου, το «μέσα» έρχεται σε μεγαλύτερη ισορροπία με το «έξω», το σύγχρονο επιχειρηματικό σχέδιο αποτυπώνεται ΚΑΙ στην εικόνα του, γεγονός που με τη σειρά του «θα κάνει τα μαγικά του» και στο εσωτερικό της επιχείρησης. #ηΕικόναΔενΕίναιΜόνοΓια_ΤουςΈξω

Συμπέρασμα:
Είναι πάρα πολλοί οι λόγοι για τους οποίους μια επιχείρηση κερδίζει πολλαπλά επικοινωνιακά οφέλη από τον επανασχεδιασμό λογοτύπου. Εδώ αναφέραμε μόνο μερικούς από αυτούς, τους πιο ταιριαστούς σε επιχειρήσεις με λογότυπο μιας κάποιας ηλικίας… Θυμόμαστε: το λογότυπο είναι εργαλείο που πρέπει να εξυπηρετεί όχι μόνο ιστορικότητα και συναίσθημα αλλά και τις σύγχρονες στρατηγικές Μάρκετινγκ. Είναι η εικόνα της επιχείρησης που οφείλει να φωτίζει πιο μακριά από το χθες και το σήμερα. Είναι ένα εργαλείο που δίνει το «σήμα» για το πού έχουμε βρεθεί, ακόμη και το πού θέλουμε να φτάσουμε. Γι’ αυτό, σας το λέμε με σιγουριά: #ΕίστεΈτοιμοιΓιαΑυτήΤηνΑλλαγή.

Ακόμη το σκέφτεστε; Κλείστε μια δωρεάν «συνεδρία» με τους Graphic Designers και content marketers του iFrame Studio Design και #ΚάντεΤοΌπωςΟ_ΑΧΕΡΩΝ